.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

måndag 8 mars 2010

Hoppet lever

Solen skiner o himlen är blå... Jävla va gött väder! Nu hör man verkligen hur snön smälter, det rasar ner stora snövallar från taket låter det som o det droppar från alla tak. Härligt. Hoppas nu bara att detta väder får hålla i sig tillräckligt länge för att all snö ska försvinna o framförallt så isarna försvinner! Om en månad kanske man kan stå o svinga flugspöt uppe i Baltak eller rycka hem ett jerkbete i nån het gäddsjö. Längtar så förbannat efter det. Nu har man iaf fått upp hoppet om att det kan bli verklighet med vår även detta året. Tänk om det varit isfritt idag, vilken underbar fiskedag det hade varit. Snart så... Nu börjar ju snart slutspelet i hockeyn med, då brukar tiden gå ganska fort. Ska bli intressant o se vilka lag HV får välja mellan, helt ärligt så bryr jag mig inte så mycket om vilka de får möta för jag tror iaf inte att något lag kommer rå på HV i bäst av sju matcher. Lutar väl åt att det kan bli Frölunda eller MoDo de får möta, och ser man på senaste matchen mot MoDo så var HV några snäpp bättre men fick inte riktigt den utdelning de borde fått. Men när det blir slutspel så kommer en annan skärpa att visas upp. Hade varit förbannat skoj med HV-MoDo i kvartsfinal, alla tror ju att alla lag vill undvika MoDo i slutspelet. Men jag tror HV kommer välja just MoDo, om de inte får typ Luleå eller Brynäs o välja på oxå för då tror jag det blir nåt av de lagen som de väljer. Ska man vinna SM så ska man slå de bästa oxå annars vinner man inte några guld. LHC har ju sett kassa ut på senaste tiden men de kommer nog iaf bli farliga när det väl bränner till sen. LHC-Frölunda hade varit skoj men det blir det inte. LHC har allt för svårt för göteborgarna så de lär väl välja någon annan. Ja vi får se! Hur som hellst kommer det bli fantastiskt roligt att matcherna börjar gälla lite igen, var ju ett tag sen de gjorde det för HV nu.

Sen får vi hoppas att Mullsjö AIS lyckas i kvalet nu efter en smått fantastisk säsong i division ett. En förlust har det blivit under säsongen o resten vinster så det ser lovande ut inför kvalet. Känns som Mullsjö hör hemma i Superligan o inte i division ett eller allsvenskan. De är helt enkelt för bra för det. Men nu gäller det att ha nerverna på rätt ställe så de inte gör som Leksand. Alltid seriesegrare men alltid katastrofalt dåliga i Kvalserien. Heja Mullsjö!

/Andreas

Inga kommentarer:

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas