.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

måndag 1 oktober 2012

En uppdatering med balndat innehåll

Länge sedan jag uppdaterade här nu men det har varit fullt upp på jobbet o så har vi haft spysjuka här hemma o annat smått o gott men här kommer en komma ifatt uppdatering iaf.

Jag var uppe på Hökensås med Benny o fiskade den 12e september. Fisket var riktigt roligt o de största fiskarna i sjön var i rörelse då det var någon art av Trollsländor som svärmade över vattenytan. Vi såg mängder med riktigt grova fiskar som hoppade rakt upp i luften och lyckades själva lura upp fyra fiskar. Den största tog benny o den låg på 2,9kg och bjöd på en fin fight! Vi hade ju tyvär inga imitationer av trollsländor med oss vilket garanterat hade fungerat bra en sån här dag men det var skoj o bara se på skådespelet och vi fick ju faktiskt drilla iaf. Här nedan kommer två filmer från fisket och någon bild:


Den övre filmen är på Bennys 2,9kgs och den nedre på min största för dagen 2kg prick.
Här kommer även en bild på Bennys båge.


Nästa fisketur som är planerad är nästa vecka då det blir premiärtur till Vätterns klippor och ett försök på Laxen! Detta fisket har jag sett fram emot riktigt länge nu och det är en av få höjdpunkter med hösten. Hösten är ju en trevlig fisketid vad gäller de flesta fiskemetoder och arter som jag pysslar med men vädret o kylan är ingen favorit för mig. Vart vi tar vägen utmed Vättern är ännu inte bestämt och det beror som alltid på vädret. Västsidan levererade dåligt under hela förra säsongen vilket var lite synd då det är finast på den sidan och brukar vara väldigt trevligt o stå där o nöta. Östsidan brukar alltid vara riktigt bra varje år men det är oxå mer folk på den sidan som fiskar så vi får väl se vad årets första tur kan erbjuda... Hoppas som vanligt på godkänd lax i håven men det är ju inga garantier direkt. Tänkte köra en liten artikelserie denna säsongen som inriktar sig på er som vill testa på detta fantastiska och unika fiske efter Lax, öring och röding. Kommer innehålla lite tips om vad du kan använda för prylar, metoder och även lite platser där du kan fiska på detta sätt. Sen kommer jag filma så mycket som möjligt och lägga upp lite godbitar (om det blir några såna) här på bloggen. Vill ni se en massa bilder från fisket så rekommenderar jag att ni går in på bloggens facebooksida och gillar den då jag kommer lägga de flesta bilderna där. Fiskeskildringarna kommer som vanligt att ske här på bloggen men lite kortare notiser och annat smått o gott kommer på fb-sidan.

För fler bilder från fisket den 12e september rekomenderar jag ett besök på facebooksidan! Glöm nu inte o gilla sidan oxå!
Ha det fint!
/Andreas

Inga kommentarer:

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas