.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

tisdag 20 april 2010

Final 3 avklarad!



Hv vann igen i sudden! Härligt värre! Nu har Hv kopplat ett grymt grepp om den här finalserien och jag tror stenhårt på att Hv71 står som svenska mästare på Torsdag kväll.

Leja har börjat springa runt i sin gåstol som en fartdåre här hemma så nu får man plocka bort en massa saker inom räckhåll för henne. För ett litet tag sedan kunde hon knappt ta sig framåt i stolen men nu svishar det bara till så är hon på andra sidan rummet o hittar på något bus! Men det är riktigt kul o lyxigt att få vara hemma med henne o följa alla hennes framsteg på så nära håll som jag får. Kan inte förstå folk som inte vill vara hemma med sina barn? Detta är ju helt klart det bästa jag upplevt i mitt liv, att få följa en ny människa under hennes första år i livet utan några arbetskrav eller tider att passa. Ren o skär lyx är det. Leja är dessutom så otroligt snäll så det finns inte ord för det. Hon har inte varit vaken en enda natt sen vi kom hem från BB den 17e september 2009. Hon brukar somna klockan 20.00 och vaknar klockan 07.00 ALLA dagar utan avbrott i sömnen. Förutom på helgerna då hon sover till 08.00 istället. Helt otroligt med tanke på vad man hört från många andra som har/haft småbarn. Leja och Hera kommer oxå verkligen superbra överens! De leker o gosar med varandra så mycket de bara kan.

Skulle inte byta detta livet mot något annat liv. Igår fick köket en liten sommaruppfräshning med ny duk o nya gardiner som Frida så fint fixade till. Ska bara upp lite mer färg i fönstrena med så blir det riktigt sommrigt!
För Frida går det bra i skolan och jag tror hon trivs bra med att plugga! Känns bra att hon hittat något hon trivs med. Till hösten har hon ett år kvar att plugga och sedan är hon färdigutbildad personlig assistent. Kunde inte önskat mig en bättre flickvän o mamma till Leja! Älskar dig!
Nej nu ser det ut som det är blöjbyte på gång! Och snart är det Hökensåspremiär! ÄNTLIGEN!
Ha det fint/Andreas
Ps. Klicka på bilderna i bloggen för att förstora dom.

1 kommentar:

Frida sa...

Vilket fint inlägg! Älskar dig så otroligt mycket, dessutom... utan dig hade jag inte fått världens underbaraste dotter. Bättre familj finns inte. pusspuss

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas