.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

tisdag 27 april 2010

Hämta terrarie idag

Idag ska jag åka till Aneby o hämta ett till terrarie till våra Geckoödlor. Ska bli roligt! Gjorde ett riktigt fynd på blocket! Ett tarrarie med måtten 100Lx50Dx50H helt i glas med lysramp o all inredning för 900 spänn. Ibland lyckas man hitta guldkornen!

Fisket framöver ser väl ungefär ut som följande. På lördag är det premiär i Trollsjön så då får det bli en tyr ner dit för o testa lyckan, hoppas From följer med, gabriel ska med iaf. Perfekta fisket för dessa båda nybörjare då det brukar nappa lite hej villt den dagen! Sen nästa vecka var det meningen att jag o From skulle åkt ner till Kalmar för abborrfiske med Kalle men nu har Kalle fått förhinder den helgen så det får helt enkelt skjutas på framtiden tyvär. Men jag o From får väl försöka styra upp något annat fiske istället. Finns ju mycket o välja på! Är sugen på lite gäddfiske snart med. Va länge sen jag drillade gädda nu och ska man fiska gädda ska man göra det nu! Havsöring är ju en annan sak jag är grymt sugen på så vi får väl se va som kan erbjudas. Ska bli kul va det än blir!

I morgon onsdag ska Hv-hjältarna hyllas för SM-Guldet så då ska jag, Frida o Leja åka in till jönköping! Brukar vara en härlig stämning o riktigt roligt! Kameran åker med så ni kan få njuta av lite bilder från festen här sen, hehe.

Passa på o digga med i den splitter nya hyllningssången i inlägget här under!

Ha det fint/ Andreas

Inga kommentarer:

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas