.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

söndag 29 april 2012

Hökensås premiär 2012


Då var årets Hökensås premiär avklarad och det blev en trevlig tillställning som vanligt! Jag, Gabriel och Benny åkte till Vita Tjärn på morgonen i hopp om att det skulle vara bra fiske i den lilla tjärnen. Förhoppningarna infriades dock inte då det var fantastiskt trögt fiske. Jag missade ett nyp i flugan ganska omgående och landade en fisk ganska tidigt men sen var det stendött. Ringde upp Tord som var med Magnus o Nicke i Havssjön för o höra läget med dom. Fick till svar att dom landat 26 fiskar och då var klockan bara nio... Inget svårt beslut att fatta så vi packade ihop o drog mot Havssjön istället. Här följer en film som jag filmat med mina nya filmglasögon från fiskeflugor.se. Är dock inte van vid att ha en filmkamera på huvudet så det kanske är lite skakigt ibland men jag tycker ändå resultatet är fantastiskt bra!


Vi kom fram till Havssjön vid tiotiden och vi började fiska direkt. Kände en fisk ganska omgående och det lovade ju gott. Efter en stund kom jag fram till den hetaste delen av sjön och det började hugga i var o varannat kasst. Missade en del men det gjorde inget en dag då fisken högg mest hela tiden. Vi avbröt fisket vid ett och då hade jag landat 10 fiskar i havssjön. Lyckades få med en del på film och det resultatet ser ni här nedan! OBS! Lägg märke till den förvirrade snoken som dyker upp mitt under drillning! Precis framför mina fötter, såg inte den under själva drillen utan upptäckte den när jag kollade på filmerna!



Den här filmen sammanfattar väl ganska bra hur fisket såg ut i Havssjön denna dag. Det var drilla o kroka av o lägga ut igen o nytt hugg. Trevligt när det är så ibland. Var mest småbågar som högg idag men det spelade ingen roll då dom var extremt pigga o fightvilliga! Skriv gärna lite synpunkter på filmerna om ni vill. Datumet i bild är tyvär fel o det beror på att jag inte har ändrat det ännu men det ska jag göra till nästa gång.

Nu stundar Lord Of The Fly tävlingen på tisdag uppe på åsen och det känns som jag fått drilla in mig lite nu iaf! Hoppas det blir en trevlig tillställning men det är jag säker på! Brukar bli trevligt när man samlar många fisketokar på ett o samma ställe. Mer om detta kommer under tisdagen.

Ha det fint!
/Andreas

Inga kommentarer:

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas