.

GILLA ÅBBES FISKE PÅ FACEBOOK!

fredag 13 april 2012

Jobb två helger i rad nu

Ja efter en härlig tid som pappaledig vid Milians födelse har jag nu avvärkat två arbetsdagar, tis o ons och så va jag ledig igår. Idag väntar ett tufft pass under kväll och natt. Börjar 19 ikväll o slutar 08.15 imon bitti. Kör ungefär samma pass mellan lördag o söndag oxå men sen väntar ledig söndag-onsdag o sen jobb igen tor-sön. Efter det blir det en helledig vecka! Gött. Har även gjort klart med semestern i år vilken blir helt fantastiskt lång o skön. Börjar min semester v25 o går tillbaka till jobb v34! 9 veckor ledigt ska det njutas av i sommar så bara o hoppas vädrets makter står på min sida då vi kommer tillbringa semestern innanför sveriges gränser men några fina veckor borde det väl bli iaf. Leja ser fram emot sommaren då hon ska bada o fiska, det är nästan det enda hon tjatar om. Milian växer så det knakar o äter o sover väl mest hela tiden. Blir lagom att han är med lite mer när semestern börjar sen ska bli roligt.

Fick hem ett par såna här polariserande glasögon igår och vid en första liten test inomhus så verkar dom fungera fint! Kommer följa med på många fisketurer under året och givetvis kommer jag lägga upp mindre klipp här på bloggen under året från fisketurer och hundaktiviteter i skogen. Efter säsongen ska jag försöka mig på att redigera ihop en längre fiskefilm som ska sammanfatta året som gått. Får se hur det går men ska försöka iaf! Glasögonen verkar sitta kvar bra på huvudet även vid häftigare rörelser och det är inga problem att använda dom som vanliga solbrillor då dom bara väger runt 50gram finns även gula linser att sätta i dom så du kan använda dom på molniga och mörka dagar oxå. 
In o anmäl er innan det är för sent!
Fina priser o ett roligt upplägg!

Fisket framöver är framförallt premiären på Hökensås den 28e april, Vilken sjö det blir är väl inte helt bestämt ännu men det lutar åt att det blir en lite mindre för min del iaf då jag vill ha in drillningskänslan inför nästa fisketur som blir Lord of the fly i kvigsjön uppe på hökensås den 1a Maj. Mindre sjöar brukar erbjuda ett häftigt nappande under dagens första timmar och sedan lugna ner sig då man lättare har varit i kontakt med de flesta fiskar i sjön under morgonen men man får chansen att drilla o landa fisk från gungflykanter o det kan vara bra inför tävlingen. Har fortfarande inte bestämt vad jag ska inleda tävlingen med för grejer än men det får nog premiären bestämma åt mig, får se vad som fiskar bäst då. Hökensåspremiären är ju alltid en trevlig tillställning med chans att träffa många fiskare på ett o samma ställe o det brukar vara minst lika mycket kaffe o tjöt som fiske men det är alltid kul! Bara hoppas vädret är fint så jag kan filma mycket under dagen så ska jag bjuda på lite videoupplägg här på bloggen med både hugg o drillning förhoppningsvis!
Ha det fint!
/Andreas

Inga kommentarer:

Årets laxfiske i Vättern 2014

  • 9 November Landfiske dobb+fluga Inte ett liv
  • 12 oktober Flytring+fluga 1 lax C&R några hugg
  • 11 oktober Flytring+fluga 0 laxar några hugg
  • 9 oktober Landfiske dobb+fluga 2 laxar 62 cm 2,8kg och 68cm 3,8kg
  • 1 oktober Landfiske dobb+fluga 1 lax 66cm 3,51kg

Laxfiske Vättern 2012

  • ANTAL FISKETILLFÄLLEN 7st
  • ANTAL BOMTURER 2st
  • 27e December Lax 55cm
  • 27e November Lax 5,6kg 80cm
  • 27e November Röding 60cm
  • 27e November Röding 50cm
  • 27e November Röding 55cm
  • 9e November Röding 45cm
  • 9e November Röding 3kg 63cm
  • 6e November Röding 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e Novmeber Lax 55cm
  • 6e November Lax 55cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 50cm
  • 6e November Lax 45cm
  • 6e November Lax 3,4kg 64cm
  • 3e oktober Röding 65cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 50cm
  • 3e oktober Lax 8,5kg 90cm

Bloggar jag följer

Om mig

Mitt foto
Mullsjö, Jönköping, Sweden
Jag är 30år och bor i Mullsjö med min sambo Frida och en underbar liten dotter vid namn Leja som föddes den 15 september 2009 och vår underbara son Milian som föddes den 22 Mars 2012 samt våra djur (1 amstaffblandning Hera och en liten Chihuahua Embla, samt två kinesisk nakenhundar vid namn Denver & Tiffany). Jag har väl alltid varit intresserad av djur o natur och fiske har jag sysslat med så länge jag kan minnas. Hoppas ni får en trevlig läsning. Det jag brinner mest för när det gäller fisket är Flugfiske efter diverse olika arter, Laxfiske från land i Vättern samt Jerkfiske efter Gädda. Men givetvis sysslar jag med det mesta som har med fiske att göra och jag är ständigt öppen för nya metoder och arter. Har ni synpunkter om bloggen eller inläggen så skicka gärna ett mail eller skriv i gästboken, både possitiva och negativa kommentarer är välkommna! karateabbe@hotmail.com

Cabelas